Zselés illatosító házilag

Eljött a fűtésszezon, s ilyenkor két gondolat jár a fejemben: miként lehetne hatékonyan párásítani, illetve hogyan csempésszünk jó illatot az egész lakásba. Kandallónk van, ez teszi szükségessé a két kérdés megoldását.
Nem rég az illatosításra találtam egy nagyon olcsó és jó megoldást, amit most megosztok veletek. A boltokból ismert zselés illatosítót főztem.

Hozzávalók:
  • 3 zacsi étkezési zselatin, én ilyet használtam:











  • 2 teáskanál citromsav
  • 6 dl víz
  • ételszínezék
  • illóolaj, ők az én választottjaim:









  • üvegcsék

Hogy jól is mutassanak, az alábbi díszüvegeket jelöltem ki:

Volt itthon két "jó lesz ez még valamire" egykori zselés illatosító műanyag dobozkája is. A kerekkel később nem fogtok találkozni, ugyanis a forró zselétől szétolvadt. Van ez így. Nem mehet mindig minden tökéletesen! :-D


A hozzávalóknál említett mennyiség így jött ki, ennek a 4 tárolóedénynek az űrtartalma lett összesen 6 dl.


Zselatin a citromsavval beugrott az edénybe. A citromsav a penészedés ellenszere. Először pici vízzel csomómentesre kevertem, majd hozzáadtam a többi vizet és felforraltam. Amikor eltűnt a tetejéről minden hab, levettem a tűzről. Fontos folyamatosan kavargatni, mert nagyon hajlamos a leégésre! Amikor rottyant egyet, levettem a tűzről, s az üvegcséimbe 1 teáskanál ételszínezéket, és 10-10 csepp édes-narancs valamint levendula illóolajat tettem. (Nem apróztam el, van illata rendesen. :-) ) Ezután merőkanállal feltöltöttem az üvegeket zselével, megkevertem, s kitettem hűlni. A zselé elég lassan merevedik meg, rá kellett segíteni egy kis hűtőzéssel is. Kb. 1 órát volt a teraszon (ezalatt szobahőmérsékletűre hűlt), majd ugyanennyi időre meglátogatta a hűtőt is.

S íme a végeredmény:




Megjegyzések