Régi bőrönd újragondolva

Szeretem a bőröndöket, sok lehetőség van bennünk, nem csupán utazáshoz használhatóak.
Van is pár régi darabom, melyek egy része a padlásról származik, párat pedig vásároltam kreatívkodás és felújítás céljából. Két bőrönddel voltam eddig kész, az egyiket be is mutattam itt a blogon, ő lett a varrós bőröndöm ( http://kreasarok.blogspot.hu/2014/08/regi-borondbol-varros.html ) :


...egy másikból kisfiamnak készült játéktároló:


A múlt héten ismét a kezembe került egy, és addig-addig gondolkoztam, mitévő legyek vele, hogy végül szombaton hozzáfogtam a "felújításához".

Mindenek előtt ejtenék egy szót a márkajelzéséről, melynek alapján utána tudtam nézni, honnan származik.
Örömmel olvastam, hogy a cseh "Kazeto" karton bőröndöket gyártó manufaktúra 1925 óta a mai napig működik és alkot. Nem is akármilyen szépségeket. Érdemes utánanézni a http://www.kazeto.cz/ weboldalon. Szemet gyönyörködtető, igényes munkáik vannak -véleményem szerint- megfizethető áron.

Sajnos a sorozatszám alapján nem találtam információkat a gyártási évre vonatkozóan, de úgy 20-30 évesnek saccolom az én bőröndömet. Mivel kartonból készült ez is, így a páratartalom és az idő vas kicsit megedzette, de azért egészen jól tartotta még magát.


Az első nagy feladat a tisztítása volt. Mivel karton, így féltem komolyabban nekiesni nedves törlőkendővel. A belső papírborítás eltávolítása azonban kőkemény türelemjáték lett volna... így hát beküldtem a kádba zuhanyozni kicsit! :-)  ...és láss csodát, a papír fél pillanat alatt, egyben lejött a bőrönd faláról. Ezt a csodát muszáj volt egy videóval megörökítenem. :-)


A meleg fürdő után következhetett a száradás és a smink. :-) OBI 2in1 alapozó és festék a makeup! :-)


A külső festéshez a száradási idők miatt csak ma reggel tudtam hozzákezdeni.
Őskáosz a kuckómban, azaz színkeverés és festés vasárnap reggel 6-kor:

Mint látható, még kisfiam vízfestékét is bevetettem a megfelelő szín előállításához, az eredmény mégsem lett annyira kék, mint szerettem volna, de sebaj.

A fém-részekkel dilemmában voltam, nem szerettem volna lefesteni, de sem oldószerrel, sem csiszolással nem sikerült eltávolítani a rozsdát, így alapozó, majd festék került rájuk aprólékos, percíz munkával, kis ecsettel:


Végül teljes felületén megkapta az új színét a bőröndöm. Nem volt kérdés, hogy a Cath Kidston mániámat nem felejtve, milyen dekor kerüljön rá: természetesen rózsás, meg piros pöttyös. :-) Az első elképzelésem az volt, hogy beáldozok az Ikea Rosali anyagomból egy darabot, és azt fogom beragasztani, csakhogy az a darab túl nagy lett volna, és sajnáltam... így maradt a mentőötlet: lefotózni az anyagot, kinyomtatni, és azt felragasztani decoupage ragasztóval. A ragasztást vízbázisú bútorlakkal véglegesítettem. Öröm a köbön: az eredmény így tartósabb lett, mintha textillel dolgoztam volna!


A legapróbb tartozékokról, a kulcsokról sem szabad megfeledkezni. Rozsdától megpucoltam, alapoztam, majd egy férjemtől kölcsönvett króm spray-vel újra fújtam. Látványos változást sikerült elérni itt is:

És íme két napos hobbyzás eredménye:




Megjegyzések