Élménynaptár Adventre

Több külföldi és magyar oldalon is láttam már az ötletet, és úgy döntöttem, idén én is megvalósítom: élmény kalendáriumot készítek gyermekemnek. Ennek az Adventi naptárnak az a lényege, hogy apró édességek helyett minden nap egy apró (vagy éppen nagyobb) élményt kap a gyerkőc, természetesen olyat, ami az Adventi készülődéssel összeköthető. Persze egyik-másik napon belefér egy-egy finomság is, mert 24 napra ötletelni nem éppen könnyű feladat. Nem leszek álszent: igyekeztem nagyon egyszerű ötleteket kitalálni a hétköznapokra. Olyasmit, amit gyermekem az egész napos ovi és én a munka után is szívesen fogadunk és valósítunk meg. Mindemellett az előre tervezett családi eseményeket (pl. a Télapó érkezése), és az erre való készülődést is beírtam a naptárba. Javaslom mindenkinek tehát, hogy alakítsa saját életritmusához a naptárt, és akkor nagyon jó mulatság és szép emlék lesz mindenki számára.
Az ötletelésben saját listámmal igyekszem segíteni nektek, illetve bemutatnám az idei naptárunkat is.
Kezdem a naptárral. Csak pár szóban az elkészítéséről: fa csipeszeket vettem, melyeket lefestettem fehérre. Egy nagyobb kartonpapírt bevontam piros pöttyös csomagolópapírral, erre ragasztottam fel (pillanatragasztóval) szépen sorban a csipeszeket.


A csipeszek tartják a kis szív alakú, sorszámozott levélkéket. A levélkék hajtogatása nagyon egyszerű:


Mindegyik levélkét felsorszámoztam, de előző nap mindig rákészülök majd a következő napra (lesz olyan levél, amit reggel, de lesz olyan, amit este kell kinyitni).


Az alábbiakban megosztanám veletek a 24 levélkénk tartalmát, de maradjon közöttünk! :-) Hátha találtok közöttük használható ötletet…. Vastagon szedett betűkkel látjátok a levélben álló szöveget, melyet egy kis leírással egészítettem ki.

1. nap: Indítsuk az adventi időszakot egy kedves Adventi mesével.

2. nap: Készítsünk közösen finom fűszeres Adventi almalét!
Recept:
-         alma
-         almalé
-         szegfűszeg
-         fahéj
-         igény esetén egy kis méz
Az alma tetejét levágjuk, belsejét kivájjuk. Az almalét összemelegítjük a fűszerekkel, majd a kivájt almákba öntjük. Szívószállal fogyasztjuk a különleges italt. Ilyen guszta, amikor elkészül:


3. nap: Hamarosan jön a Télapó! Itt az ideje, hogy levelet írjunk neki, amiben elmeséljük hogy viselkedtünk az idén, és megkérjük, hogy minket is látogasson majd meg! Rajzolunk, színezünk is neki valami szépet!

4. nap: A mai meglepetés egy szép mesefilm a Mikulásról. Este meggyújtjuk az adventi koszorún a második gyertyát.
A Mikulás igaz története: https://www.youtube.com/watch?v=MxBR2S6MIp8

5. nap: Itt az idő!!! Takarítsd meg alaposan kis cipődet, tedd ki az ablakba, hiszen éjszaka erre jár a Télapó!

6. nap: Szaladj gyorsan, nézd meg, hozott-e valamit a Télapó!

7. nap: Egy szép dallal és egy szép rajzzal megköszönjük meg a télapónak, hogy eljött hozzánk.

8. nap: Hamarosan vendégség lesz nálunk! Készítsünk a kandallóhoz illatgömböt narancsból, szegfűszeggel, hogy finom karácsonyi illat legyen a lakásban.
Valahogy így:


9. nap: Rendrakás, takarítás a mai teendő! Holnap nagy mulatság lesz nálunk, elő kell készülnünk rá!

10. nap: Találkoztam a Télapóval, és azt mondta, ma el fog jönni, és meglátogat téged. Elhívtuk a családot is, Mamáékat, Dédiéket, Unokatesóékat! Vendégül látunk mindenkit és együtt várjuk a Télapót! Segíthetsz Anyának a konyhában, vagy Apának a ház körül.

11. nap: Kapsz egy jegyet, el fogunk majd menni a karácsonyi vásárba, és ezzel a jeggyel felülhetsz a kisvonatra. Vigyázz rá! Tedd el a pénztárcádba, biztos helyre! Este meggyújtjuk a 3. gyertyát az adventi koszorúnkon.
A jegyet magam készítem el. Amikor az Adventi vásárba indulunk, kíváncsian figyelem, nem felejti-e itthon. Ha netán elfelejtené, felhívom a figyelmét, hogy itthon ne hagyja. Az Adventi vásárban majd nekem fogja ideadni a jegyet, én pedig „azzal rendezem a kasszában a vonatozást”. :-)

12. nap: Nagyon hideg van odakint, készítsünk egy finom forró narancsos – mézes teát. Vigyázz, meg ne süsd a kezed!
A lényeg, hogy citrom helyett narancskarika megy a teába.



13. nap: Kreatívkodjunk! Készítsünk zseb-hóembert! 


Az ötlet és a leírás a Gyereketető oldalán található: http://gyereketeto.hu/kezmuvesek/zseb-hoember/
A saját kis hóemberének nevet adhat, és másnap beviheti az oviba bemutatni a barátainak. :-)

14. nap: Egy kedves téli vers a mai meglepetés!

15. A mai meglepetésedet a hűtőben találod. Annyit árulok el róla, hogy az alsó polcon van, piros pöttyös a csomagolása és hóembernek öltözött!
Piros pöttyös túrórudi nyakába kis textildarabból sálat kötök, arcát alkoholos filccel megrajzolom. :-)

16. nap: Fessünk le a Karácsonyt!
Közös festés anyával. Először megkérdezem, ő milyennek képzeli a Karácsonyt, majd gondolatait megpróbáljuk „festővászonra” vinni. Az elkészült alkotást természetesen eltesszük emlékbe.

17. nap: Süssünk karácsonyi apró süteményt, vagy muffint!

18. nap: Pár nap és itt a Karácsony. Öltöztessük ünneplőbe a lakást! Este meggyújtjuk a 4. gyertyát is az adventi koszorúnkon!

19. nap: Mára egy szép Karácsonyi mesét választottam.

20. nap: Már csak 4-et kell aludni, és itt a Karácsony, jön a Jézuska. Írd le neki egy levélben álmaid, vágyaid, hátha ott lesz a fa alatt!

21. Készítsünk Karácsonyfát papírból.
Ilyesmit gondoltam:

22. nap: Van valami karácsonyi ötleted mára?
Itt már kifogytam az ötletekből. :-D

23. nap: Holnap Szenteste! Készítsük elő, csomagoljuk be az ajándékokat a szeretteinknek. A Jézuska már biztosan csomagolja a te ajándékodat is!

24. Boldog Karácsonyt Kívánunk!
Végre! :-D

Megjegyzések