Gyerekbarát Adventi asztaldísz pillanatok alatt

Az Adventi koszorú kapcsán mindig is az a kényelmes-fajta ember voltam, aki egyszer évekkel ezelőtt egy virágkötővel elkészíttetett egy koszorút, majd minden évben csak a gyertyákat cseréli ki rajta. És ez a mai napig így van, mert az a koszorú egyszerűen gyönyörű! Valamelyik nap majd megmutatom nektek, csak teszek rá új gyertyákat. :-)
Viszont: kb. 2-3 éve az Adventi asztaldíszt magam barkácsolom össze, minden évben más-más szempontok alapján. Idén már az is nagyon fontos volt, hogy 4 éves nagyfiam is "kezelni" tudja, ily' módon is részese legyen a készülődésnek, és megértse, miről is szól az elkövetkezendő 4 hét.
A "gyerekbiztos" Adventi koszorú lényege, hogy nincs rajta tüzes dolog, csak látszólag. :-) A hagyományos gyertyák helyett így most mécsestartókba rejtett led-es teamécsesek szolgáltatják majd az ünnepi fényt.
Az asztaldísz alig fél óra alatt elkészült, csak a mécsestartókat és a teamécseseket vásároltam meg hozzá, a többi kellék volt itthon:
- 1 db konyhakész tűzifa hasáb a fás kamrából  :-)
- 2 ág fenyő
- pár levél borostyán
- dekorszalag
- mécsestartók (OBI)
- led teamécsesek (Pepco)





Egyetlen lényeges dolog volt az elkészítésnél, amire oda kellett figyelni, méghozzá az, hogy a fenyőágak esetében ne látszódjon a vágás, és hogy némileg szimmetrikus legyen az összkép. Ennek érdekében két ágat szembe fordítottam egymással az egyiket megkopasztottam, és alulról, cérnával felkötöztem a másikra:

...és így került fel a fa alapra. Mindent ragasztópisztollyal rögzítettem, bár a fenyő vastagabb ágainál kellett egy kis erősítés, amit gombostűvel oldottam meg. Amikor kész volt az alap, már ragasztottam is fel a mécsestartókat, melyet direkt úgy választottam ki, hogy 3 egyforma (csillag) motívum után a negyedik különböző legyen, és mivel a fenyőfa a karácsonyt jelképezi, így őrá esett a választás.


A dekorszalagot tavaly vettem az Aldiban. Amint megláttam, hogy piros pöttyös szívecskék vannak rajta, teljesen egyértelmű volt számomra, hogy nekem gyártották. :-) A borostyánleveleket, és a szalagot igyekeztem esztétikusan elrendezni, és "a kevesebb néha több" elv alapján úgy döntöttem, hogy ennyi elég is lesz.




Mindenkinek Kellemes Adventi készülődést kívánok!

Megjegyzések